måndag 28 september 2009

Veckans händelser | v.40

Varje måndag publicerar jag en lista över händelser som jag personligen kommer bevaka och följa. Detta kommer innefatta bolagshändelser så som rapporter och stämmor gällande bolag jag äger aktier i samt de större bolagen som jag anser vara viktiga för börsen i allmänhet. Utöver detta kan det dyka upp alltifrån politiska händelser till något helt annat. Du får nog enklast en uppfattning genom att kolla in listan varje måndag.

Bolagshändelser
  • KappAhl kommer med bokslut onsdag 30/9. Äger inga aktier här men intressant för branchen i sig.

Börs övrigt
  • Oljepriset, var en volatil vecka som gick där oljepriset studsade fram och tillbaka med stora kliv. Ska bli intressant att följa hur oljepriset utvecklar sig i veckan. Närmar vi oss 70$ fatet igen eller ska vi ner ännu längre? Mitt tips är att brentoljan slutar runt 68$ fatet efter stängning i slutet av veckan.

  • Stockholmsbörsen, även här svängde det rejält veckan som gick då bla HMs försäljningssiffror gjorde analytikerna missnöjda. Förhoppningsvis får vi en mer stabil börsvecka den som komma skall.

Andra händelser
I övrigt ska jag med nöje följa utvecklingen av bloggaren Mot miljonens nylanserade projekt matematikvideo. Kolla gärna in det :)

Dessutom kommer jag publicera första inläggen i några av mina utlovade inläggsserier. Så håll ögonen öppna under veckan så får ni ser vilka det blir.

Slutligen till er läsare, vad tror ni om oljan respektive börsen i övrigt veckan som kommer? Lämna en kommentar om du känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar